Begivenhetsrik oktober!

Gresskar forside

Oktober har vært en spennende måned som har bydd på verdensdagen for psykisk helse, FN-dagen, OD-dagen og Halloween. I tillegg har vi på Sykehusskolen vært så heldige at vi har hatt både forfatterbesøk og sjørøverfest på avdelingen vår på Rikshospitalet.

Dersom du ønsker å følge med på hva vi gjør her på Sykehusskolen i Oslo, oppdaterer vi jevnlig Instagram med bilder av både arrangementer, elevprosjekter og annen morro som skjer.

Du finner Instagram-kontoen vår her.

Sjørøverfest

Ship o’hoi! Onsdag 16. oktober ble det stelt i stand sjørøverfest på Rikshospitalet. Årets sjørøverfest på Riksen ble nok en gang en suksess med mange pirater, sang og moro! Mange barn skrev ønskemeldinger som ble sendt ut i verden med flaskepost.

Forfatterbesøk med Tor Åge Bringsværd

Tirsdag 22.10 hadde elevene på Rikshospitalet gleden av å få møte forfatter Tor Åge Bringsværd. Han fortalte om sin barndom og sitt forfatterskap, og oppfordret elevene til å skrive mye og bruke sin fantasi. Selv har han skrevet over 300 bøker i ulike sjangre, blant andre bøkene om Karsten og Petra, Ruffen og Tambar. Elevene fikk bokpremier, og til slutt hadde forfatteren en fin lesestund for elevene. Klipp fra lesestunden kan du se på vår Instagram.

OD-dagen

Onsdag 30. oktober holdt vi Operasjon Dagsverk på avdeling Rikshospitalet. Årets OD-inntekter går til yrkesopplæring, rettighetsarbeid og beskyttelse for barne- og ungdomsarbeidere i gruver i DR Kongo. VI stilte opp med muffins og boller som ble solgt i foajéen, i tillegg til at vi solgte hjemmelagde bokmerker og lodd med fine premier!

Halloween

Vi avsluttet oktober måned med Halloween, og pyntet både Ullevål og Rikshospitalet.

På avdeling Ullevål bakte vi gulrotmuffins med gulørtter fra egen takhage, og lot elevene leke seg med Halloween-tegninger og spøkelseshistorier.

Vi ser tilbake på en innholdsrik og spennende oktober, og tar det med oss inn i november. I Sykehusskolens periodeplan er temaet fremdeles internasjonale spørsmål, men vi kommer også til å begynne å fokusere på høytider etterhvert som desember nærmer seg.