Sykehusskolen har fått egen elevbedrift

Salg Rikshospitalet

Elevbedriften heter Sykehusskolekiosken og ble skapt som et samarbeid mellom lærerne og elevene ved sommerskolen i 2022. I løpet av sommerskolen ble det samlet inn flere tusen kroner gjennom at elevene solgte egenproduserte armbånd, nøkkelringer og bokmerker m.m. Pengene ble donert til veldedige formål som sykehusklovnene, PRIDE og Barnekreftforeningen.

Tanken er at elevbedriften skal være et sted hvor elevene skal få være aktivt medvirkende i deres skolehverdag, samtidig som det skal være et sted hvor elevene opplever mestring. Elevene vil også gjennom å delta i elevbedriften bygge kompetanse som er etterspurt av arbeids- og næringslivet.

Sykehusskolekiosken vil holde salg flere ganger i løpet av året, hvor elevene bestemmer hvilke veldedige formål pengene skal brukes til.