Koselig desember på Sykehusskolen

Julenisse i en kurv

Det overordnede temaet i denne perioden er høytider. På avdeling Ullevål har vi også temaet bærekraft gående, og har stelt i stand en hjemmelaget bærekraftig adventskalender av gjenbruksmateriell. Hver dag legges det til et nytt tips til en bærekraftig jul, eller nyttig informasjon knyttet til bærekraft og miljø. Du kan lese mer om kalenderen her.

Avdelingene våre blir pyntet med juletrær og pynt som er både kjøpt og hjemmelaget. Vi har pyntet pepperkakehus, hatt julekonsert, og hatt Luciafeiring med lussekatter fra bakeglade kollegaer på Rikshospitalet, mens et lokalt bakeri donerte lussekatter til avdelingen på Ullevål. Ikke minst har vi vært så heldige at vi har fått besøk av selveste Marcus og Martinus på både Ullevål og Rikshospitalet!

Vi takker for godt samarbeid, gode undervisningsøkter og ikke minst flotte elever gjennom året som har vært, og ønsker oss enda flere gode øyeblikk i 2020.

Sykehusskolen tar juleferie fredag 20. desember, og vil åpne igjen torsdag 2. januar.

Under finner du noen bilder av våre adventsaktiviteter:

I vestibylen utenfor skoleavdelingen i 4.etasje i Barnesenteret på Ullevål står et juletre med lystig pynt, stelt i stand av leketerapautene på Ullevål.

Elevene på avdeling Ullevål har i år ordnet hjemmelaget kalender med fokus på bærekraft og miljø.

I uke 50 fikk vi besøk av stjerneduoen Marcus og Martinus, her med intimkonsert i vestibylen på Rikshospitalet.

Det ble stor jubel da et lokalt bakeri stilte med ferske lussekatter til Luciatoget på barnesenteret på Ullevål fredag 13. desember.

Tirsdag 17. desember var det pepperkakeverksted i mat og helse-undervisningen på Rikshospitalet.

Både elever og lærere har kost seg med montering og dekorering av pepperkakehus, her fra avdeling Rikshospitalet.

Vi ønsker en hjertelig god juleferie fra bakemester og lærer Julia, og fra resten av kollegiet i Sykehusskolen!